Vragen en antwoor­den

Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Zoeken

  • Algemeen

    • Wie is Vesteda?

      Wij zijn een woningbelegger en -verhuurder die zich richt op duurzame en betaalbare woningen in het middensegment. Vesteda belegt gelden van institutionele beleggers, zoals pensioenfondsen en verzekeraars.

    • Ik wil een woning huren, wat moet ik doen?

      Vanaf de start verhuur kunt u zich inschrijven via de website. Via de woningselector kiest u de woning(en) van uw voorkeur en vervolgens start u de inschrijving. Hier doorloopt u verschillende stappen, zoals het invullen van uw gegevens en het uploaden van relevante documenten. Na het indienen van een compleet ingevulde inschrijving, ontvangt u een bevestiging. De makelaar gaat dan alle inschrijvingen controleren en toewijzen. U hoort binnen 2 weken of en zo ja welke woning u toegewezen heeft gekregen.

    • Kan ik huurtoeslag aanvragen?

      Het is niet mogelijk huurtoeslag aan te vragen voor woningen in het midden- of vrije sector huursegment.

    • Zijn er naast de huurprijs nog overige kosten?

      Naast de huurprijs heeft u als huurder nog overige vaste kosten, zoals: servicekosten, gemeentelijke heffingen, water, warmte, elektra en eventuele parkeerkosten wanneer u ervoor kiest een parkeerplaats te huren.

    • Wanneer worden de huurprijzen bekend?

      De huurwoningen in Loos vallen in het midden- en vrije sector huursegment. Zodra wij de huurprijzen bekend hebben zullen wij dit delen op onze website. Wij verwachten alle verhuurinformatie beschikbaar te stellen in het begin van het eerste kwartaal 2025

  • Huurvoorwaarden

    • Wat zijn de voorwaarden om te mogen huren?

      Om een woning te kunnen huren, is het belangrijk dat u iedere maand de huur kunt betalen. Daarom zijn er inkomensvoorwaarden opgesteld. Deze zijn beschreven online.

      Voor de middenhuur gelden aanvullende voorwaarden en voorrangscriteria.

    • Wat is de minimale huurtermijn?

      De minimale huurtermijn is één (1) jaar vanaf de ingangsdatum van de huurovereenkomst. De overeenkomst wordt stilzwijgend verlengd naar een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd. De opzegtermijn bedraagt één volle kalendermaand.

    • Kan ik als student een woning huren?

      Er worden geen woningen verhuurd aan studenten, tenzij je voldoet aan de inkomensvoorwaarden. Ouders of andere personen kunnen niet garant staan.

    • Ik ben zelfstandige, kan ik huren in Loos?

      Ook als u zelfstandig ondernemer bent kan u huren in Loos. Kijk op de website van Vesteda voor meer informatie over de inkomensvoorwaarden.

    • Mag ik huren met garantstelling?

      Nee, Vesteda verhuurt geen woningen met garantstelling van derden. U dient echt zelf voldoende inkomen te hebben om één van onze woningen te huren.

    • Wat zijn de contractkosten?

      Iedere nieuwe huurder betaalt éénmalig € 113,74 inclusief 21% BTW (2023) aan administratie- en contractkosten voor het afsluiten van de huurovereenkomst.

    • Vraagt Vesteda een waarborgsom?

      Bij het sluiten van een huurcontract vraagt Vesteda standaard 1 maand huur als waarborgsom. Voor zelfstandig ondernemers, huurders met een buitenlands woonadres en huurders die korter dan 2 jaar in Nederland wonen met een verblijfsvergunning,  bedraagt de waarborgsom standaard 2 maanden. Vesteda kan op basis van uw situatie besluiten af te wijken van de standaard.

    • Krijg ik de waarborgsom terug? En wanneer?

      Ja, deze krijgt u terug wanneer u conform afspraak en zonder huurachterstand de woning oplevert aan Vesteda. Nadat u uw woning heeft opgezegd plannen wij een voor- en eindinspectie in. Dit geeft u de mogelijkheid om de woning conform afspraak aan Vesteda op te leveren.

  • Inschrijven en verhuurprocedure

    • Inschrijven is digitaal? Waarom?

      Wij streven er naar het verhuurproces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Door het digitaal verwerken van uw gegevens, kunnen wij u sneller en efficiënter van dienst zijn. Zelf kunt u alles vanuit huis organiseren. Vanzelfsprekend staan we u graag persoonlijk te woord indien nodig en kunnen we u zowel digitaal als telefonisch helpen.

    • Wanneer kan ik de woning bezichtigen?

      We begrijpen dat u nieuwsgierig bent naar hoe de woningen er uit komen te zien. Wegens veiligheidsrichtlijnen op de bouwplaats is het niet mogelijk om de woningen zomaar te bezichtigen. Om toch een goed beeld te geven van het uiteindelijke plaatsen wij impressie beelden en/of videos op deze website. Bij de startverhuur in het eerste kwartaal van 2025 controleren wij eerst u stukken en na een eerste controle hoor u of u wordt uitgenodigd voor een bezichtiging.

    • Per wanneer kan ik een woning huren?

      Na de eerste toewijzing kunt u, indien u voldoet aan de huurvoorwaarden, een woning huren. De woningen worden volgens de huidige prognose in de zomer van 2025 opgeleverd.

  • In en om de woning

    • Waar kan ik mijn auto parkeren?

      Parkeren in Den Haag is altijd een uitdaging. U kunt een parkeerplaats huren in de overdekte parkeergarage waarbij ook laadpalen aanwezig zijn. Let op: de plekken zijn beperkt.

    • Waar kan ik mijn fiets stallen?

      Fietsen worden in de gezamenlijke fietsenstalling gestald. De fietsenstalling bevindt zich op de begane grond en biedt ruimte aan tenminste drie fietsen per appartement, bakfietsen en scootmobielen. Er zijn contactdozen zodat u deze kunt opladen.

    • Hoe ziet de binnentuin eruit?

      De binnentuin zal leuk ingericht worden met banken en plantenbakken.

  • Oplevering en afwerking

    • Kan ik zelf een badkamer of keuken uitkiezen?

      Nee, alle woningen hebben wij al voorzien van een keuken. De woningen hebben een inductiekookplaat, combi-oven, afzuigkap, koel- vriescombinatie en vaatwasser. De badkamer is voorzien van modern sanitair.

    • Hoe wordt de keuken opgeleverd?

      De woningen hebben een luxe afgewerkte keuken met alle benodigde inbouwapparatuur van siemens, zoals een combimagnetron, een inductiekookplaat, een koel-vriescombinatie, een afzuigkap en een vaatwasser.

    • Hoe ziet de badkamer eruit?

      De badkamer heeft een inloopdouche, wastafel en een elektrische design radiator.

    • Zijn er liften aanwezig?

      Ja, er zijn 2 liften aanwezig binnen het complex.

  • Zoekresultaten

    Privacy

    De privacyverklaring van Vesteda is van toepassing op deze website.