Vragen en antwoor­den

Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Zoeken

  • Algemeen

    • Wie is Vesteda?

      Wij zijn een woningbelegger en -verhuurder die zich richt op duurzame en betaalbare woningen in het middensegment. Vesteda belegt gelden van institutionele beleggers, zoals pensioenfondsen en verzekeraars.

    • Ik wil een woning huren, wat moet ik doen?

      Vanaf de start verhuur kunt u zich inschrijven via de website. Via de woningzoeker kiest u de woning(en) van uw voorkeur en vervolgens start u de inschrijving. Hier doorloopt u verschillende stappen, zoals het invullen van uw gegevens en het uploaden van relevante documenten. Na het indienen van een compleet ingevulde inschrijving, ontvangt u een bevestiging. De eerste inschrijfperiode is inmiddels gesloten. De datum voor de bekendmaking van de toewijzing vastgesteld op 17 maart. Wij doen er alles aan om u eerder te informeren.

      Schrijft u zich in na 3 februari 2025? Dan wordt u automatisch op de reservelijst geplaatst.

      De makelaar gaat dan alle inschrijvingen controleren en toewijzen. U hoort in de week van 17 maart of en zo ja welke woning u toegewezen heeft gekregen.

    • Kan ik huurtoeslag aanvragen?

      Het is niet mogelijk huurtoeslag aan te vragen voor woningen in het midden- of vrije sector huursegment.

    • Zijn er naast de huurprijs nog overige kosten?

      Naast de huurprijs heeft u als huurder nog overige vaste kosten, zoals: servicekosten, gemeentelijke heffingen, water, warmte, elektra en eventuele parkeerkosten wanneer u ervoor kiest een parkeerplaats te huren.

    • Wanneer worden de huurprijzen bekend?

      De huurwoningen in Loos vallen in het midden- en vrije sector huursegment. De inschrijfperiode loopt van 15 januari tot en met 2 februari 2025. Via de woningzoeker op de website kunt u de details vinden als huurprijzen, plattegronden en vierkante meters. De eerste inschrijfperiode is inmiddels gesloten. De datum voor de bekendmaking van de toewijzing vastgesteld op 17 maart. Wij doen er alles aan om u eerder te informeren.

      Schrijft u zich in na 3 februari 2025? Dan wordt u automatisch op de reservelijst geplaatst.

      Via de huurprijscalculator kunt u zien voor welke huurcategorie u in aanmerking komt. Vergeet ook niet de voorwaarden vooraf door te nemen.

    • Zijn huisdieren toegestaan?

      We zijn verheugd om u te laten weten dat huisdieren van harte welkom zijn bij ons! We begrijpen dat uw huisdier een belangrijk deel van uw gezin is, en we willen ervoor zorgen dat zowel u als uw trouwe viervoeter een aangenaam verblijf hebben.

      We vragen u om uw huisdier altijd onder toezicht te houden en ervoor te zorgen dat het rustig en goed verzorgd is. Overlast voor u en uw buren willen wij graag voorkomen.

  • Huurvoorwaarden

    • Wat zijn de voorwaarden om te mogen huren?

      Om een woning te kunnen huren, is het belangrijk dat u iedere maand de huur kunt betalen. Daarom zijn er inkomensvoorwaarden opgesteld. Deze zijn beschreven online.

    • Wat is de minimale huurtermijn?

      De minimale huurtermijn is één (1) jaar vanaf de ingangsdatum van de huurovereenkomst. De overeenkomst wordt stilzwijgend verlengd naar een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd. De opzegtermijn bedraagt één volle kalendermaand.

    • Kan ik als student een woning huren?

      Er worden geen woningen verhuurd aan studenten, tenzij je voldoet aan de inkomensvoorwaarden. Ouders of andere personen kunnen niet garant staan.

    • Ik ben zelfstandige, kan ik huren in Loos?

      Ook als u zelfstandig ondernemer bent kan u huren in Loos. Kijk op de website van Vesteda voor meer informatie over de inkomensvoorwaarden.

    • Mag ik huren met garantstelling?

      Nee, Vesteda verhuurt geen woningen met garantstelling van derden. U dient echt zelf voldoende inkomen te hebben om één van onze woningen te huren.

    • Wat zijn de contractkosten?

      Iedere nieuwe huurder betaalt éénmalig € 113,74 inclusief 21% BTW (2023) aan administratie- en contractkosten voor het afsluiten van de huurovereenkomst.

    • Vraagt Vesteda een waarborgsom?

      Bij het sluiten van een huurcontract vraagt Vesteda standaard 1 maand huur als waarborgsom. Voor zelfstandig ondernemers, huurders met een tijdelijke arbeidsovereenkomst, huurders met een buitenlands woonadres en huurders die korter dan 2 jaar in Nederland wonen met een verblijfsvergunning,  bedraagt de waarborgsom standaard 2 maanden. Vesteda kan op basis van uw situatie besluiten af te wijken van de standaard.

    • Krijg ik de waarborgsom terug? En wanneer?

      Ja, deze krijgt u terug wanneer u conform afspraak en zonder huurachterstand de woning oplevert aan Vesteda. Nadat u uw woning heeft opgezegd plannen wij een voor- en eindinspectie in. Dit geeft u de mogelijkheid om de woning conform afspraak aan Vesteda op te leveren.

  • Inschrijven en verhuurprocedure

    • Inschrijven is digitaal? Waarom?

      Wij streven er naar het verhuurproces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Door het digitaal verwerken van uw gegevens, kunnen wij u sneller en efficiënter van dienst zijn. Zelf kunt u alles vanuit huis organiseren. Vanzelfsprekend staan we u graag te woord indien nodig en kunnen we u het beste per e-mail helpen.

    • Wanneer kan ik de woning bezichtigen?

      We begrijpen dat u nieuwsgierig bent naar hoe de woningen er uit komen te zien. Wegens veiligheidsrichtlijnen op de bouwplaats is het niet mogelijk om de woningen zomaar te bezichtigen. Om toch een goed beeld te geven van het uiteindelijke plaatsen wij impressie beelden en/of videos op deze website. Na de eerste inshrijfperiode controleren wij eerst uw stukken en na een eerste controle hoor u of u wordt uitgenodigd voor een bezichtiging.

    • Hoe worden de woningen toegewezen?

      Na de start van de verhuur wordt een toewijzingsmodule gebruikt welke toeziet op het naleven van de juiste toewijzingscriteria per woning. De toewijzingsmodule selecteert de kandidaten die voldoen aan de inkomenscriteria en past eventuele voorrangsregels toe. Indien meerdere huurders gelijke voorkeur voor een woning hebben gegeven én voldoen aan de inkomenstoets, wordt er door de toewijzingsmodule random geloot welke kandidaat (als eerste) de woning krijgt toegewezen.

      Klik hier voor meer informatie over de voorrangsregels.

    • Per wanneer kan ik een woning huren?

      Na de eerste toewijzing kunt u, indien u voldoet aan de huurvoorwaarden, een woning huren. De woningen worden volgens de huidige prognose in de zomer van 2025 opgeleverd.

    • Hoe gaat het tekenen van het huurcontract plaatsvinden?

      Vesteda maakt gebruik van digitaal ondertekenen via een gecertificeerd en beveiligd online portaal genaamd Validsign. Zodra u een ingangsdatum hebt ingepland voor de huur, gaan wij het huurcontract opmaken. Hiervoor ontvangt u per e-mail een link naar het contract. Deze kunt u met uw muis (desktop of laptop) of met uw vinger (smartphone of tablet) vervolgens ondertekenen. Daarna tekent Vesteda de overeenkomst. De definitieve versie kunt u naar wens opslaan, downloaden of printen. Indien u met z’n tweeën gaat huren ontvangen jullie beide een link om te ondertekenen.

  • In en om de woning

    • Zijn huisdieren toegestaan?

      We zijn verheugd om u te laten weten dat huisdieren van harte welkom zijn bij ons! We begrijpen dat uw huisdier een belangrijk deel van uw gezin is, en we willen ervoor zorgen dat zowel u als uw trouwe viervoeter een aangenaam verblijf hebben.

      We vragen u om uw huisdier altijd onder toezicht te houden en ervoor te zorgen dat het rustig en goed verzorgd is. Overlast voor u en uw buren willen wij graag voorkomen.

    • Waar kan ik mijn auto parkeren?

      Parkeren in Den Haag is altijd een uitdaging. U kunt een parkeerplaats huren in de overdekte parkeergarage waarbij ook laadpalen aanwezig zijn. Let op: de plekken zijn beperkt.

    • Waar kan ik mijn fiets stallen?

      Fietsen worden in de gezamenlijke fietsenstalling gestald. De fietsenstalling bevindt zich op de begane grond en biedt ruimte aan tenminste drie fietsen per appartement, bakfietsen en scootmobielen. Er zijn contactdozen zodat u deze kunt opladen.

    • Hoe ziet de binnentuin eruit?

      De binnentuin zal leuk ingericht worden met banken en plantenbakken.

  • Oplevering en afwerking

    • Kan ik zelf een badkamer of keuken uitkiezen?

      Nee, alle woningen hebben wij al voorzien van een keuken. De woningen hebben een inductiekookplaat, combi-oven, afzuigkap, koel- vriescombinatie en vaatwasser. De badkamer is voorzien van modern sanitair.

      Klik hier om het afwerkingsniveau te bekijken.

    • Hoe wordt de keuken opgeleverd?

      De woningen hebben een luxe afgewerkte keuken met alle benodigde inbouwapparatuur van siemens, zoals een combimagnetron, een inductiekookplaat, een koel-vriescombinatie, een afzuigkap en een vaatwasser.

      Klik hier om het afwerkingsniveau te bekijken.

    • Hoe ziet de badkamer eruit?

      De badkamer heeft een inloopdouche, wastafel en een elektrische design radiator.

      Klik hier om het afwerkingsniveau te bekijken.

    • Is het schilderen van de wanden toegestaan?

      De hele woning wordt voorzien van wit glasvliesbehang in de kleur RAL9010. U mag de binnenkant van de woning naar uw eigen smaak maken. Dit betekent dat u de wanden mag schilderen. Houd er wel rekening mee dat wanneer u besluit de woning te verlaten, u deze in de oorspronkelijke staat moet terugbrengen. 

    • Heeft de woning een berging?

      Ieder woning heeft een kleine berging in de woning, hiervoor kunt u de verhuurtekeningen bekijken wanneer deze beschikbaar zijn bij start verhuur medio januari. De interne berging biedt voldoende ruimte voor al uw duurzame voorzieningen, uw wasmachine en/of droger en extra opslag. Er is geen externe bergruimte.

    • Zijn er liften aanwezig?

      Ja, er zijn 2 liften aanwezig binnen het complex.

    • Is er een vloer aangelegd in de woning?

      De woningen worden zonder vloer opgeleverd. Zo heeft u de vrijheid om iets uit te kiezen wat geheel aansluit op uw interieur. Bij de aanschaf van een ondervloer en bijvoorbeeld een laminaat of PVC vloer dient u wel rekening mee te houden met onze vloerverwarmingsinstallatie en de minimale geluidsnorm van 10 dB. Te zijner tijd zullen huurders hierover worden geïnformeerd in de huurovereenkomst. U kunt ook kiezen voor de stofferingsservice.

      Bij Vesteda en HÜGGE begrijpen we dat uw woning uw persoonlijke stijl weerspiegelt. Daarom biedt HÜGGE een vrijblijvende stofferingsservice aan speciaal voor het project Loos. Hiermee krijgt u snel en eenvoudig inzicht in de kosten voor het leggen van een hoogwaardige vloer en het plaatsen van gordijnen.

      Deze service helpt u een comfortabele en stijlvolle leefruimte te creëren, zonder enige verplichting. Bovendien zijn alle gebruikte materialen perfect afgestemd op uw woning en profiteert u van een aantrekkelijke aanbieding. Zo voelt u zich nóg sneller thuis in uw Vesteda-woning!

  • Zoekresultaten

    Privacy

    De privacyverklaring van Vesteda is van toepassing op deze website.